Energielabel

Het coronavirus - Hoe gaat Energiebespaarders daarmee om?

Geschreven door Joost Grijsen – op 17 maart 2020

UPDATE: 24 april 2020

Op 15 maart 2020 zijn er door de regering en het RIVM een aantal besluiten genomen om de verspreiding van het coronavirus (officieel COVID-19) zoveel mogelijk tegen te gaan. Een van de adviezen is om sociaal contact zoveel mogelijk te vermijden. Voor De Energiebespaarders hebben de veiligheid en gezondheid van onze klanten, onze zakelijke relaties en onze werknemers de hoogste prioriteit. Daarom introduceren we een aantal aanpassingen in onze werkwijzen die in ieder geval tot 20 mei 2020 zullen gelden.

We blijven onze klanten helpen, maar nu op afstand

We dragen graag ons steentje bij aan de veiligheid en gezondheid van onze klanten en werknemers door de besluiten en bijbehorende adviezen zo goed mogelijk op te volgen. Ook blijven we in de aankomende periode onze klanten helpen en ontzorgen met besparingsadvies, coördinatie bij installaties en garantie bij eventuele schade.

Wij hebben daarom besloten om vooralsnog onze bedrijfsvoering landelijk door te zetten, al zullen onze werkwijzen op een aantal vlakken  anders verlopen dan gebruikelijk. We hebben er hard aan gewerkt om het mogelijk te maken om onze diensten op afstand te verlenen. Zo kunnen we onze klanten onze volledige service bieden, maar ook ieders veiligheid in acht nemen.


Onze aangepaste werkwijzen: Wat betekent dit voor u?

Voor klanten die na 16 maart 2020 een adviespakket aanvragen

Leuk dat we u kunnen helpen met het verduurzamen van uw woning! We blijven onze huisbezoeken uitvoeren, maar wel in een aangepaste, virtuele vorm (zie de alinea hieronder voor verdere uitleg). We nemen na aanvraag contact met u op om te bespreken wat uw wensen zijn en wanneer de woningopname u het beste uitkomt.

Lees hier meer over onze adviespakketten

Voor klanten met een woningopname tussen 16 maart en 20 mei

Uit gezondheidsoverwegingen hebben wij besloten om in ieder geval tot en met 20 mei 2020 geen fysieke woningopnames uit te voeren. We hebben hard gewerkt aan een werkwijze waarbij u gemakkelijk een videogesprek met onze adviseur kunt voeren.

Onze adviseur bespreekt tijdens deze 'virtuele woningopname' uw behoeften en wensen zoals gebruikelijk. Daarna zal de adviseur met u door de woning lopen. Tijdens deze tour laat u volgens instructies van de adviseur bepaalde aspecten van uw woning zien via uw webcam of telefooncamera. Op deze manier krijgt de adviseur een goed beeld van uw woning. We maken ook gebruik van onze software om bepaalde aspecten van uw woning op afstand te analyseren.

Vervolgens maken wij zoals gebruikelijk een uitgebreid advies voor u. Ook ontvangt u hierbij de offertes voor de producten die wij adviseren. Als er toch een technische schouw nodig is, plannen wij de in op een moment waarop dit weer veilig is.

Tot slot plant onze adviseur een telefoongesprek met u in waarin u uitgebreid de mogelijkheid heeft om naar aanleiding van ons advies verdere vragen te stellen en geadviseerde producten door te spreken. Indien u besluit om een of meerdere installaties uit te laten voeren, maken we we dit voor u in orde.

Voor klanten die installaties ingepland hebben of dit overwegen

Onze installatie-partners bepalen hun eigen beleid waar het gaat om het uitvoeren van technische schouwen en installaties. Op moment van schrijven voeren de meeste installateurs deze werkzaamheden uit zoals gebruikelijk. Zij nemen een dag van tevoren contact met u op om te bepalen of het mogelijk is om de werkzaamheden uit te voeren. Dit is in lijn met het advies van Techniek Nederland.

Mocht het beleid van een van onze partners wijzigen waardoor uw technische schouw- of installatieafspraak verzet moet worden, dan stellen we u direct op de hoogte.

Dit is een bijzondere en erg vervelende tijd, maar we zijn ervan overtuigd dat we u binnen de kaders van overheidsbeleid en -adviezen zo goed mogelijk kunnen blijven helpen. Net als de overheid bekijken wij de ontwikkelingen rondom het coronavirus van dag tot dag en passen we zo nodig ons beleid aan en houden u hiervan op de hoogte.

Heeft u vragen over ons beleid of onze diensten? Neem dan contact met ons op via 085 - 210 39 77 of support@energiebespaarders.nl, of lees hieronder antwoorden op een aantal veelgestelde vragen.


Veelgestelde vragen

-> Wat moet ik voorbereiden voor een virtuele woningopname?

We zullen dit ook in een mail naar u bevestigen, maar u bent uitstekend voorbereid als u de volgende zaken van tevoren naar ons kunt sturen of bij de hand heeft:

Voorafgaand aan de opname toesturen:

  • Jaarnota energie (gas & elektra)

  • Bouwtekeningen van de woning (met maten), indien aanwezig

  • Bouwtekening aanbouw (indien aanbouw aanwezig)

  • Foto’s van de buitengevels, zo recht mogelijk genomen en indien mogelijk in één volledige foto per gevel

  • Bewijs (zoals een factuur) van na-isolatie of andere duurzame maatregelen (indien van toepassing)

Tijdens de opname bij de hand:

  • Een kop koffie of thee voor tijdens het gesprek

  • Duimstok (of anders rolmaat én breinaald)

  • Een aansteker (voor bepalen type glas in uw woning)

  • Een zaklamp

  • Een goed opgeladen smartphone met de mogelijkheid tot beeldbellen via Whatsapp

-> Ik heb liever een fysiek bezoek van een adviseur maar heb al wel een woningopname gepland. Kan ik dit verzetten?

Ja, het is mogelijk de afspraak voor de woningopname te verzetten. Dit kan u doen door telefonisch contact met ons op te nemen via 085-210 39 77. Wel hebben wij er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de virtuele woningopname vlekkeloos kan verlopen. Mocht het na afloop toch nodig zijn om nog een fysieke schouw uit te voeren dan plannen we deze natuurlijk kosteloos in op een later moment.

-> Kan ik nu een adviespakket aanvragen, maar de woningopname pas later inplannen?

Ja dat is zeker mogelijk! U kunt onze adviespakketten aanvragen op www.energiebespaarders.nl/diensten. Vervolgens zullen wij contact met u opnemen voor het inplannen van een huisbezoek. U kunt hierbij aangeven dat u dit graag op een later moment inplant.

-> Door een verbouwing of hypotheekaanvraag heb ik snel advies en offertes nodig. Is dit mogelijk?

Ja, het is voor ons goed mogelijk om op korte termijn een virtuele woningopname met u te plannen. Op deze manier brengen we uw woning zo goed mogelijk in kaart, brengen we een uitgebreid advies uit en maken we offertes voor de best passende producten voor u. Normaliter kan dit binnen enkele werkdagen gepland worden.

Wat betreft de daadwerkelijke uitvoer van installaties zijn we afhankelijk van het beleid van onze installatiepartners, maar hier houden wij rekening mee op het moment van het opmaken van ons advies.

Mocht u verdere vragen of verzoeken hebben, dan kunt u ons bereiken via 085 - 210 39 77 of support@energiebespaarders.nl.